Taurus i odwiedziny w gościnnych progach

Odwiedziny w znakomitym miejscu. Zapraszam do relacji.

Taurus i odwiedziny w gościnnych progach.

taurus pilzno

Taurus to nazwa zakładów mięsnych, których siedziba znajduje się w Pilźnie. Ja miałam przyjemność odwiedzić to miejsce wraz z grupą blogerów – Anną Wlezień z bloga Życie od kuchni,  Bernadettą Jarnot-Manecka z bloga Mój kulinarny pamiętnik , Joanną Komorowską z bloga Apetyt na kuchnię , Izą Kulińską Smaczna Pyza, Januszem Stanisławem Andraszem –Andrasz Kulinarnie, Joanną i Piotrem Krzewińskimi z bloga Królestwo Garów

Podróż z Krakowa w towarzystwie Berniki minęła jak chwila, a z dworca trafiłyśmy wprost do Doliny Pstrąga w Machowie.

Tam zostałyśmy ugoszczone genialną zupą rybną, pstrągiem pieczonym, ach bajka na kolację tak po prostu. Na zdjęciu szef kuchni Janusz Flis i przepyszna zupa !

dolina pstrąga zupa rybna

A rano zostaliśmy wszyscy zabrani do Zakładów Mięsnych Taurus aby zobaczyć rozbiór mięsa, z którego potem powstają pyszne wyroby takie jak boczek swojski pilzneński, golonka podkarpacka z Pilzna. ( lista TU ).

taurus zakłady mięsne

Pooglądaliśmy jak to wygląda, jaką pracownicy zakładów mają wprawę w krojeniu, oddzielaniu mięsa, szacunek.

A potem

A potem przyszedł czas próbowania wędlin spróbowaliśmy kiełbasy i boczku, oj znakomite były. Jak powstaje taka kiełbasa, boczek  i jakie składniki są używane zobaczycie w relacji na pozostałych blogach ja niestety tego nie widziałam, bo kiełbasę robią tylko w okolicach godziny 18.00 a ja wtedy dopiero dojeżdżałam do Pilzna. Ale widziałam początek czyli właśnie moment w którym mięso jest obrabiane.

Testy te były okraszone rozmową z właścicielem zakładu czyli panem Stanisławem Jaroszem.

stanisław_jarosz taurus

Wrażenie na nas zrobiły trofea zdobyte przez p. Jarosza za jego wyroby wędliniarskie i za golonkę firmowy produkt.  W końcu firma jest już na rynku 25 lat ! 25 lat najlepszej jakości, uhonorowanej np Perłą czy symbolem Teraz Polska.

Potem przyszedł czas na zwiedzanie Pilzna – widać poniżej, że humory nam dopisywały ;)

pilzno smaczna pyza

Czas na zjedzenie lodów ( pyszne ! szukajcie !  są niedaleko muzeum zabawek  ) .

gdzie na lody w Pilźnie

A potem znowu gościnność, która w ciągu tego całego wyjazdu była na wyciągnięcie ręki czyli obiad  i tu przyszedł czas na golonkę. Golonka była przepyszna, mięciutka, taką mogłabym jeść częściej.

golonka taurus pilzno

Do tego żeby nie było były też pierogi, surówki, barszczyk :)) Pysznie !!!

A potem przyszedł czas na powrót do Doliny Pstrąga i udział w kulinarnym wydarzeniu, czyli Biesiadnym Wspomnieniu o Hannie Szymanderskiej. Uczniowie szkoły gastronomicznej przygotowywali dania które opierały się na przepisach Hanny Szymanderskiej.

dolina pstrąga

Potem szybki przejazd do Rzeszowa do Hotelu Taurus i kolacja na którą ja wybrałam kaszankę ( pyszną!) a reszta grupy i golonkę i inne pyszności. Potem nocleg i poranek, szybkie śniadanie i część z nas poszła zwiedzać Rzeszów. A część odpoczywała nabierając sił do pokazu kulinarnego. Tak, tak pokazu kulinarnego w trakcie Kiermaszu Wielkanocnych Potraw gdzie na nas blogerów czekało zadanie do wykonania.

1-horz

My w kuchni

Przygotowanie kilku potraw dla odwiedzających. Przygotowaliśmy wszystko, nawet niezdążyliśmy nic spróbować, bo wszystko rozeszło się z mgnieniu oka.

Był to bardzo fajnie i intensywnie spędzony weekend. Dziękuję, za możliwość zobaczenia choć fragmentu zakładów mięsnych od środka. Dziękuję za możliwość spróbowania przepysznych wędlin.

Mam nadzieję, że uda mi się wrócić w te okolice już niedługo na Festiwal Golonki w czerwcu.

A i najważniejsze wyroby Taurus są dostępne w całej Polsce w sklepach TESCO pod marką Tesco Finest szukajcie są warte swojej ceny. My rodzinnie zakochaliśmy się w szynce pilzneńskiej i boczku :)))

A jeśli będziecie jechli autostradą A4 z Krakowa w kierunku Rzeszowa zatrzymajcie się w bardze Taurus jest ich kilka przy tej trasie :) I zjedzcie pyszną golonką. Uwierzcie warto ! ( Kliknij w mapę )