Granola – smaczne i pożywne śniadanie

Granola kupowana w sklepach to przeważnie duża ilość cukru, bardziej tucząca niż zdrowa. A przecież granola to może być  mieszanka samych pysznych składników. Zbierałam się żeby ją zrobić bardzo długo i teraz tego żałuję, bo to genialnie pyszny pomysł na śniadanie. Do granoli można dodać wszelkie suszone owoce, ja dodaję rodzynki, białą suszoną morwę, czasami żurawinę, daktyle .. w zależności od zasobów w spiżarce.

Śniadanie to taki posiłek w ciągu dnia, który zawsze przysparza mi największych trudności. A tu proszę raz w tygodniu trzeba upiec granolę i już.

 

Granola wg mnie

/ porcja na kilka śniadań /

  • 3  garści płatków owsianych zwykłych
  • kilkanaście sztuk rodzynek
  • kilkanaście sztuk morwy białej suszonej Fine Food Makro Cash & Carry
  • łyżka sezamu
  • łyżka słonecznika
  • 2 łyżki miodu
  • 0,5 szklanki wody
Granola przepis na śniadanie
Granola

( na zdjęciu granola z bananami i odrobiną syropu klonowego )

Wodę podgrzać i wymieszać z miodem. Płatki  wymieszać z wodą z miodem, podpiec po chwili  dodać morwę i rodzynki ( mogą się potem zrobić lekko gorzkie – przypieczone – ja takie uwielbiam) i dać do piekarnika ( lub mniejszą porcję można zrobić na patelni ). W piekarniku piec w temp. ok. 140 C, mieszając co jakiś czas. Piec około 35 minut, ja wolę taką nie za bardzo wysuszoną. Gdy wystygnie przełożyć do słoja.

Ja granolę jem na drugie śniadanie w pracy.

 

Granola do pracy czyli zdrowe śniadnanie
Granola

Do słoiczka pakuję w zależności od ochoty warstwy – kilka łyżek granoli na to kilka łyżek jogurtu naturalnego, owoce kupuję tuż przed pracą.

 

Śniadanie do pracy
Pyszne śniadanie – Granola

To bardzo smaczny pomysł na początek dnia w pracy.